tentinlisboa.reismee.nl

Bem-vindo em Lisboa

Bem-vindo em Lisboa!

Of iets dat er op moet lijken. Het avontuur is begonnen. De eerste fles wijn is soldaat gemaakt en de eerste leuke mensen zijn ontmoet. Na een korte vlucht vanaf Zaventem landden we met 1 minuut vertraging in Lissabon. De 129,4 kilo bagage (exclusief reisbagage) konden snel en onbeschadigd op wat karretjes laden. Het ontvangstcomité bracht ons en 2 dames uit Messina naar ons tijdelijke onderkomen: een hotel in de buurt van het Praça de Espanha. De komende week zal ons appartement gereed zijn en mogen de koffers echt uitgepakt worden.

Omdat het te vroeg was om te gaan slapen hebben we met onze nieuwe Italiaanse vriendinnen even gebuurt bij de pizzeria naast het hotel. De wijn was prima en Google Translate helpt waar handen en voeten tekort schieten. De ober is onze nieuwe vriend en de eerste rondjes van het huis zijn binnen. Prima begin van de eerste avond dus!

Vandaag wordt het 24 graden en de zon schijnt volop. Wij gaan op jacht naar slippers en sushi. De komende periode zullen we de nodige updates plaatsen. Vragen en verzoekjes zijn meer dan welkom