tentinlisboa.reismee.nl

En toen waren er opeens 3 weken voorbij

En toen waren we ineens een week of 3 verder. De tijd vliegt voorbij en we hebben het veel te druk met het opdoen van nieuwe indrukken om veel bezig te zijn met internet, blogs en dingen die zich niet in Lissabon afspelen. En gek genoeg is dat eigenlijk heel erg prettig. Al het non-nieuws waar we de afgelopen maanden mee dood werden gegooid zien we niet meer voorbij komen.

Is alles dan geweldig? Nee, niet alles. Helaas is er nog geen uitsluitsel over een permanent appartement en zitten we nu dus al een maand in het hotel. Over het hotel en het personeel niets dan goeds. Er is alleen 1 klein nadeel. Er kan niet gekookt worden. We leven nu dus al een maand op voedsel bereid door anderen. Over de kwaliteit hebben we niets te klagen, maar een maand niet koken is gewoon te lang. De komende week gaan we maar eens kijken hoe we dat gaan oplossen.

Voor de rest hebben we binnenkort waarschijnlijk een eigen Portugees BSN, bankrekening en toegangspasjes zodat we de mensen van de security niet meer lastig hoeven te vallen. Zo niet, dan hebben we vrijwillig afstand gedaan van alle vitale organen. Portugees is een mooie taal, maar 50+ pagina's doorlezen en vertalen gaat nog niet helemaal vlekkeloos. Dus teken je allerlei documenten en hoop je er het beste van. Als je plotseling besluit te emigreren is het ondertekenen van stapels papieren in een onbekende taal een zeer aanvaardbaar risico. In het meest ongunstige geval staan er wat nieren en longen op E-bay.

We doen geen beloftes meer over wanneer we een volgende update plaatsen. Er is zo veel te doen en te zien en dat gaan we de komende weken lekker doen. Een van de missies is het aanschaffen van een fotocamera, want we willen jullie wel laten meegenieten van de prachtige stad en haar omgeving.

Daphne

Geniet ervan. Dit is de tijd waar je in het bejaardentehuis iedere keer opnieuw over verteld aan mensen die geen interesse hebben in je warrige gemijmer. Ga op pad, beleef, ervaar, zorg dat je genoeg te mijmeren hebt.

Wim en Metha

Vandaag Sinterklaas; dat zal in Lissabon waarschijnlijk niet gevierd worden.
Als het goed is zijn jullie aan het eind van de maand door jullie proeftijd heen. Dan komt er hopelijk ook een appartement in zicht. Kunnen jullie het nog steeds goed volhouden?