tentinlisboa.reismee.nl

Ja, we leven nog

Ja we leven nog! En, belangrijker: we hebben een eigen stekje!

Jaja, eindelijk weer een update. Een tijd lang was er weinig te melden. Alles werd keurig op z'n Portugees geregeld. Veel toezeggingen, veel excuses en vooral veel van hetzelfde.

Prima hotel om een week te verblijven om de stad te verkennen. Fantastisch personeel, lekker dicht bij het werk en de bedden waren niet verkeerd. Maar na 3 maanden begint het toch wel te vervelen. Iedere ochtend wakker worden, kort douchen en ontbijten, werken en weer aankomen bij dezelfde 12m2 (inclusief badkamer). Leven uit de koffer, wassen bij de wasserette, koken met een waterkoker omdat je niet iedere avond uit eten wil gaan en vooral het gevoel hebben nooit thuis te zijn.

Gelukkig is ons geduld beloond. We zijn terechtgekomen in een heerlijk appartement, net buiten het centrum. Prettige keuken, badkamer met bad, grote kamer. Precies wat we wilden. De "stad der doden" ligt om de hoek, de bus naar het centrum is op 2 minuten lopen

Qua werk is het ook een vooruitgang. Nieuw project, nieuwe toffe mensen en een hele relaxe sfeer. Serieus wanneer het moet, maar altijd tijd voor een geintje.

Binnenkort een uitgebreide update, misschien zelfs met een gestructureerd stukje. Want het appartement is perfect, maar het blijft Portugal, dus ze waren vergeten een internetverbinding te regelen. Dat moet de 24e geregeld zijn, dus we hopen voor februari niet meer afhankelijk te zijn van telefoons voor het typen en plaatsen van stukjes.

Até mais tarde

Daphne

Ik kijk reikhalzend uit naar jullie internetverbinding!